Didaktik 28

Comments: Comments Off
Published on: 30/05/2010

Arini aku malas nak menaip, letih yang amat sangat. Dari semalam sampai ke hari ini. Dari pagi bawa ke petang seterusnya bawa ke malam. Baru dapat balik rumah. Kepenatan, keletihan. Esok nak gi KL. Baik aku tido dulu. Senang-senang nanti aku berkongsi lagi ya. Hari ini malas sangat nak berkongsi. Kadang-kadang bukan sebab malas. Ada macam sebab. Nak salahkan orang lain tak boleh. Aku juga yg malas, bukan orang lain. Tapi apa yang aku nak tulis bukannye orang tak tau. Mereka semua tahu. Mereka ada pengalaman masing-masing.

Selalunya apa yang kita bagitau tu sememangnya orang dah tau dulu. Kita ni kan Melayu. Semua benda kita tahu. Orang belum cakap pon kita dah tau. Orang dah cakap lagi kita kata tahu. Tapi kenapa kehidupan orang Melayu masih sebegitu? Boleh dikatakan kebanyakan dilingkungi dengan kehidupan yang sederhana. Yalah, kesederhanaan itu memang dituntut dalam Islam. Sederhana apa kalo dah berhutang keliling pinggang. Bila anak-anak sakit dah mula mintak sana mintak sini. Bila anak nak masuk belajar, minta bantuan sana minta sumbangan sini. Urm. Bila lah nak berubah semua mereka ini ya.

Adakalanya aku rasa macam malas nak kata-kata apa. Yelah, bila kita cakap kompem dia org akan cakap. Kau tu apa kurangnya. Rumah orang tua ko yang senget tu pon tak terbela. Ok ajeklah jawapan yang aku mampu beri. Terima kasih sudi nak baca.

zp8497586rq
zp8497586rq


Comments are closed.

Welcome , today is Saturday, 03/12/2016